Text Gedik

Background Layout

Sunday, June 19, 2011

Adik rindu Abah

Assalamualaikum w.b.t..hey guys..happy sunday.. :)
Macam semua sedia tahu..hari ni merupakan hari yang istimewa buat abah/bapa/ayah/papa/daddy/walid..semua seorang ayah sanggup buat demi anak-anak nya..dye lah pembimbing..dye lah ketua keluarga..dye la teman..
Bagi myra..arwah abah merupakan seorang lelaki..ayah..teman..dan kawan baik yang terbaik..terhebat.. dan terunggul yang pernah myra dapat...dan tak mungkin akan ada pengganti yang akan dapat menggantikan tempat abah dalam hidup myra..
Abah..you will always be my hero..ilysm n imysm ♥

abah..tahun ni dah genap 12 tahun abah tinggalkan myra dan mummy..sejak abah takde hari tu..semua dah tak same macam dulu..mummy ganti tempat abah..semua tanggungjawap abah..mummy ambik...she try her very best to make me felt like you were here with us..just like before..kesian mummy abah..banyak yang mummy kene lalui..cabaran nak besarkn myra sorang-sorang tanpe abah..mummy sangat sabar dan sangat kuat...mummy sabar sangat-sangat bile adik-beradik abah tuntut rumah abah yang kat Kajang tu..walaupun  rumah tu ade separuh name mummy..dyeorang cakap yang mummy harta terpijak..macam-macam lagi dyeorang tuduh dan buat pada mummy dan myra...
mak ngah kat Langat yang dulu baik..berubah sekelip mata..sikit pun tak ambik peduli pasal myra sejak abah tak ada..busu pulak siap cakap putus saudara lepas je abah tak ada...sepupu-sepupu myra yang lain pun tak pernah nak cari atau tanya macam mane keadaan myra..myra bukan la berharap pun..cume myra tersinggung sangat atas ape yang dyeorang buat..dulu masa abah ada...abah tak pernah pun abaikan dyeorang...
nasib ada adik-beradik mummy..semua selalu sokong dan tak pernah biarkan myra dan mummy rase asing abah..ayah ngah tegur dan layan myra macam anak dye sendiri..kak ina..kak min..abg zani..kak linda..semua layan myra macam adik sendiri..semua jaga myra dengan baik abah..abah jangan risau ye..dyeorang semua baik dengan myra dan mummy..
abah..myra ingat lagi masa-masa kite bersama dulu...myra rindu sangat masa tu...kalau boleh myra putarkan balik masa..myra nak sangat pergi balik ke masa dengan abah dulu..myra nak habiskan semua masa myra dengan abah...myra taknak bazirkan walau sesaat tanpa abah...walaupun mase tu myra kecik lagi..tapi..myra tau macam mane sunyi rasenya bila abah tak ada...dulu..abah mesti bawak myra pergi makan kt kedai mamak Mirza tu sebelum hantar myra g kelas teak kwon do setiap sabtu..abah selalu bagi apa je yang myra mintak.. abah tak pernah jemu melayan kerenah myra..myra ingat semua tu..i miss all those time abah...rindu sangat-sangat..
abah..hari ni hari bapa...semua orang sambut dengan ayah masing-masing..tapi myra tak dapat nak sambut..apa yang myra mampu adalah dengan doakan ketenangan abah kat sana je..dan sedekahkan fatihah..
myra rindu sangat kat abah..tapi myra tak pernah suarakan kat sape-sape..terutamanya mummy...myra tak nak mummy sedih..cukuplah mummy sedih dengan perbuatan adik-beradik abah tu..myra tak sanggup nak mummy sedih lagi...sumpah myra benci orang-orang yang buat mummy dan keluarga kite susah dan sedih.. dan sampai bila-bila pun myra takkan maafkan adik-beradik abah tu...selagi dyeorang tak mintak maaf dengan mummy..
mummy cakap..myra ikot perangai abah..kepala angin...but i guess..i learned it from you...well..anak abah la kn??hehehe...abah..doakan yang terbaik buat myra ye kat sane..doakan supaya myra berjaya dalam hidup ni...myra nak balas jasa mummy dan keluarga kite yang banyak sokong dan tolong myra dan mummy selama ni...doakan supaya myra jadi seorang yang berguna..solehah..berakhlak mulia..mengenang jasa..rajin..sabar..tak kedekut..dan murah rezeki ye abah...i wanna be just like you..make everybody around me happy..doa abah dan mummy amat myra perlukan untuk maju dan terus berjaya dalam hidup ni...
abah..halalkan semua makan dan minum yang pernah abah bagi pada myra selama ni ye..ampunkan dosa myra pada abah jugak taw...inysaAllah..myra akan cuba buat yang terbaik dalam hidup ni...dan akan buat abah,mummy dan keluarga kita bangga...dan myra nak tunjukkan pada adik-beradik abah tu..yang myra boleh berjaya walaupun tanpa pertolongan dyeorang..dan tanpa dyeorang dalam hidup myra..
its your spirits in me that make me to move on everyday..
i love you so much abah...miss you..
Happy Father's Day..


semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh bah
semoga abah di tempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman...
Al-Fatihah...


myra cuma nak luahkan rindu dan perasaan yang terpendam selama ni...
apa-apa pun..terima kasih sebab sudi membaca...
Wassalam..♥

2 comments:

♥♥ieqa masir♥♥ said...

InsyaAllah abah akan happy tengok ko sekarang. mesti dia bangga dengan ko. sebab ko blh jaga n defend mamy kan. doakan dia di tempatkan dalam kalangan orang2 beriman ye. doa anak tu lebih makbul.

Lara Biru said...

insyaAllah..itu la yg aku slalu buat...aku rindu dye sangat2 weyh..