Text Gedik

Background Layout

Friday, June 17, 2011

Aku ingin berdikari..bebas dan kembali senyum

Assalamualaikum..hey guys..


Hari ni myra sedih sangat sebab perancangan myra nak bercuti ke Singapore dengan Mr.B tak menjadi.. hrmm..malangnya..tiket untuk kesana tak ade..jadi terpakselah Mr.B kesana sorang-sorang..dan myra pulak tinggal di KL...dengan mummy...myra bukan sedih sebab ape..myra cume terkilan dengan kata-kata seseorang pada myra mase myra suarakan yang myra nak ke Singapore dengan Mr.B..



bukankah kite diharuskan mendoakan kebaikan dan kesejahteraan seseorang..bukan mendoakan musibah?? sayangkah kite pada seseorang tu dengan mendoakan musibah keatas diri nya??

hrmm...memang myra nak pergi dengan Mr.B..tapi..pandailah myra nak jaga tingkah laku adap dan nama baik keluarga..myra bukan suke-suke...myra nak kesana sebab nak belajar berdikari...sekurang-kurangnya..myra dapat rase ke tempat orang sendiri tanpa pengawasan mummy...dan belajar untuk berdiri atas kaki sendiri...tp malangnya...
adalah seseorang ni..mintak supaya myra kene "rogol"..lepas tu..cakap yang dye tak bagi myra pergi sebab sayang kan myra...sayang ke macam tu??myra ni nak ke sana pun dah ada plan yang myra akan ke rumah mak cik myra kat sana..dan Mr.B pun akan ke rumah atok dye...tapi bile dengar je ape yang orang tu cakap...terus luruh dan patah hati myra...rase nye..baik myra duduk je kat rumah ni...dan tak perlu ke mane-mane...sampailah masa..mungkin bila myra dah kawen nanti..
sedihnya hati myra tak siapa yang tau...
pada myra..kalau betul pun risau myra nak pergi dengan Mr.B..ape salahnya suruh myra ajak mummy...ni tak..doakan keburukan dan musibah buat apekan..."setiap perkataan (baik atau buruk) yang keluar dari mulut kite adalah suatu doa...yang mungkin Allah kabulkan bila-bila masa"..
niat di hati cume nak merase bebas...berjalan macam sepupu myra yang lain...supaya myra tak perlu nak harapkan orang lain untuk ke mana-mana..bukan tunggu bila ada orang nak bawak barulah nak merasa untuk pergi...tapi..tu la...pada mereka myra masih anak kecil yang tak mampu berbuat ape-ape...
keciknya myra ni kan...bukanlah myra nak memalukan keluarga atau apa...myra pun tau jugak nak jaga nama baik keluarga..salah ke ape yang myra mintak??
myra harap insan yang berjaya buat myra patah hati dan sedih hari ni gembira dengan apa yang dye dah buat sekarang...
tak pelah..asalkan mereka bahagia..

2 comments:

♥♥ieqa masir♥♥ said...

biasa la tu, setiap orang ada pandangan masing2 kan.
just pikir positif je la..
maybe dia terlalu syg kan ko and risau jadi ape2 nanti.
mulut orang kita x boleh halang kan ape yg dia nak cakap..
kita blh dgr je..
and terpulang kkat kita macam mana nak terima apa yg dia cakap..
sama ada terima secara negatif or positif :)

Lara Biru said...

aku tak kisah if nasihat or cakap elok2..tp..dengan cakap macam tu.. aku sndri tergamam dengar ape yang dye ckp..cam aku ni tak tau mane baek dan mane buruk..n macam aku yg dok conteng arang kt muke fmly aku slame ni...nasihat or cakap elok2 aku boley trime..huh..Allah je tau mcm mne tersentap hati aku mlm td...